De voorjaarscompetitie 2024 is voor iedereen!

06 december 2023

De inschrijving voor deelname aan de voorjaarscompetitie 2024 is geopend! Het spelen van wedstrijden zorgt voor veel gezelligheid en sociale contacten op de club. Daarbij wordt het spelletje nog leuker want door veel spelen met verschillende tegenstanders worden techniek, vastheid en spelinzicht beter. Een overzicht van de speeldata, het competitieaanbod, spelregels, wervende filmpjes en nog veel meer is te vinden op Tennis.NL.

Senioren

Wij hopen weer alle teams kwijt te kunnen op onze banen, maar ook de tennislessen vragen veel van de speelruimte op ons park. Mocht het nodig zijn dan zal er geloot worden, een ander speelmoment worden aangeboden, teams worden gecombineerd of een andere oplossing worden gevonden. Daarnaast is het voor de vrijdagavondteams opnieuw even slikken. Er zal ‘om de week’ worden gespeeld om deze populaire avond te ontlasten. In het kort komt het er op neer dat de competitie maar 5 i.p.v. 7 speeldagen kent en dat de gemengde teams in een andere week spelen dan de heren- en damesteams. Dat geeft wel de mogelijkheid om extra veel wedstrijden te spelen door aan beide competitiesoorten (heren/dames en gemengd) mee te doen.

Jeugdtennis

Met het Tenniskids wordt de baangrootte en hardheid van de ballen afgestemd op de jonge jeugd tot 12 jaar. De verschillende leeftijdscategorieën worden met kleuren aangegeven t.w. Rood, Oranje en Groen. Daarnaast zijn er de junioren in de leeftijdscategorieën 11 t/m 14 jaar en 13 t/m 17 jaar die met de gewone, gele tennisballen spelen. Wil je weten hoe dat allemaal in zijn werk gaat, kijk dan eens op Tennis.NL. Maar het belangrijkste is dat je vader of moeder je in ieder geval aanmeldt voor de leukste competitie van Nederland.

Kosten

Voor deelname wordt alleen een vergoeding gevraagd voor het inschrijfgeld bij de KNLTB en de tennisballen. De tennisballen mag het team houden zodat tussen de wedstrijden door flink geoefend kan worden. Onder voorbehoud van prijswijzigingen bedragen de kosten van deelname:

Seniorenteams vrijdagavond:
€60 – 8&9 tennis
€80 – DD, HD en GD

Seniorenteams overige competities:
€72 – 8&9 tennis
€96 – Teams die alleen dubbelen
€146 – Teams die single en dubbel spelen

Jeugdteams:
Rood – €60         (2 tot 6 spelers; per speler maximaal €15)
Oranje – €96         (2 tot 6 spelers; per speler maximaal €24)
Groen – €96
Geel – €96

De penningmeester zal aan de teamcaptains t.z.t. de rekening sturen.

Boetes

Een door de KNLTB aan een team opgelegde boete, komt ten laste van de spelers van het betreffende team. Denk hierbij aan een boete voor het terugtrekken van een team of het niet opkomen van een team op een wedstrijddag. Natuurlijk bedoeld om van te voren goed na te denken of een team ‘levensvatbaar’ is en dat het team er op alle speeldagen staat. Door je individueel en/of als team aan te melden ga jij en/of de teamspelers hiermee akkoord.

Aanmelden

Prioriteit krijgen aanmeldingen – individueel of als team – die vóór 1 januari 2024 reageren. Inschrijvingen tot 16 januari 2024 (verlengd!) worden alleen gehonoreerd als de baanbeschikbaarheid op de club dit toelaat.
-          Aanmeldingsformulier senioren;
-          Aanmeldingsformulier jeugd.

Voor de zomercompetitie in de maanden mei/juni/juli komt nog een apart moment van aanmelden.

Nieuwscategorieën

Vragen?