Bardienst inplannen

Een bardienst inplannen doe je via  mijn.knltb.club

Instructie voor het inplannen van een bardienst

LET OP: Vóórdat je de eerste keer bardienst gaat draaien ben je verplicht het certificaat “Verantwoord alcohol schenken” te halen. Wat houdt dit in?

Alle sportorganisaties met een bar in eigen beheer zijn verplicht hun vrijwilligers het Instructie Verantwoord Alcohol schenken (IVA) certificaat te laten halen. Doel van de instructie is om barvrijwilligers kennis bij te brengen over het verantwoord schenken van alcohol en deze te toetsen middels een test. De test bestaat uit 20 multiple choice vragen. Wanneer de test succesvol is afgerond is de aanvrager een gekwalificeerde barvrijwilliger. Vul bij het invoeren als bar verantwoordelijke [email protected] in. Zo ontvangt de club dan een e-mail dat je de test hebt gemaakt. Graag ook zelf het certificaat afdrukken en in het barboek toevoegen. Alle leden die bardienst draaien dienen het IVA certificaat te hebben. In totaal kost je dit zo'n 20 minuten.

Meer informatie en de test vind je HIER

Ben je vergeten deze online test te maken, doe dat dan nu snel en stop jouw certificaat in deze map! Indien je bardienst draait zonder certificaat "Verantwoord alcohol schenken", kunnen we als vereniging een boete krijgen. Deze berekenen we door aan de desbetreffende barvrijwilliger.

Instructie voor het inplannen van een bardienst.pdf

Vragen?

Telefoon