Welkom bij LTC Loenen

De vereniging

Tennisvereniging LTC Loenen is gelegen op Sportpark De Heul, Rijksstraatweg 180. Met zo’n 450 leden zijn we een middelgrote vereniging in het hart van de Vechtstreek.

De vereniging bestaat al sinds 1975 en is de opvolger van Lawn Tennisclub Vechtlust, daterend uit 1936. Onze vereniging staat vooral bekend om zijn gemoedelijkheid, familiaire en open karakter. We proberen sportiviteit en gezelligheid bij elkaar te brengen door middel van het organiseren van activiteiten waaraan iedereen kan deelnemen, jong en oud.

De club beschikt over 8 banen met ledverlichting: 4 gravelbanen en 4 Probounce (kunst) banen. Er kan dus het gehele jaar door getennist worden. Voor de jeugd beschikken wij over een minibaan, een oefenkooi met muur én een grote tafeltennistafel op het terras.

Ons clubhuis

Het clubhuis ligt in het centrum van ons park en heeft een zonnig terras met een prachtig uitzicht. Na een sportieve tennispartij is het heerlijk om hier te genieten van een welverdiend drankje. Het clubhuis is tijdens het zomerseizoen overdag geopend van 8.30-15.00 (indien onze parkbeheerder er is) en s ’avonds van 19.00-23.00 (indien er bardienst is). Het voorportaal van het clubhuis is met behulp van een code de hele dag toegankelijk. Daar vind je kleedkamers, de toiletten en het afhangbord waarop je banen reserveert. In deze hal bevindt zich ook de lichtschakelaars voor de baanverlichting.

Het bestuur en belangrijke vrijwilligers

De vereniging draait (bijna) volledig op vrijwilligers. Het bestuur bestaat uit 3 leden van het dagelijks bestuur, aangevuld met 2 bestuursleden met een specifiek aandachtsgebied. Daarnaast is er op vrijwillige basis onder meer een jeugdcommissie, een verenigingscompetitieleider (VCL) en een ledenadministratie. We hebben een parkbeheerder in dienst die ervoor zorgt dat het clubgebouw, de tennisbanen en het park er netjes bij liggen.

Communicatie met de leden

Via onze nieuwsbrief, deze website, onze Facebook Pagina en de LTC Loenen ClubApp word je op de hoogte gehouden van het laatste verenigingsnieuws, zoals aankondigingen van wedstrijden, toernooien, evenementen, competitie uitslagen en andere wetenswaardigheden.