Padel

Welkom op de webpagina Padel van LTC Loenen.

Een sport die een meer dan dynamische groei in Nederland doormaakt, zodanig dat we ook aan het kijken zijn naar Padel. Klik hier voor meer informatie over de landelijke ontwikkelingen.

Mede met de webpagina informeren we onze leden over de ontwikkelingen met betrekking tot het organiseren van Padel voor onze leden.  in maart van dit jaar hebben we onder de leden een kleine enquête gehouden over de aanleg van padelbanen. Het enthousiasme was groot. De uitkomsten van de enquête hebben we in dit document samengevat.

Tijdens onze volgende stappen bleek dat onze hockeyclub-buurman ook plannen had met Padel. Uiteraard was dat aanleiding voor ons om met elkaar een eventuele samenwerking op het gebied van padel te onderzoeken. Inmiddels hebben we vooruitgang geboekt in de gesprekken met de hockeyclub en een intentieverklaring getekend.

Het plan is nu om gezamenlijk de aanleg en exploitatie van (zoals het er nu uitziet) 4 padelbanen op te pakken. Deze banen zullen zowel vanuit de hockeyclub als de tennisclub bereikbaar zijn. Ook vanuit de gemeente is positief gereageerd dat we dit gezamenlijk op de Heul willen aanpakken en ze gaven aan positief te staan tegen een aanvraag om het plan financieel te ondersteunen.

Overal in het land verschijnen er nu padel banen. De bouwers hebben moeite om aan de vraag te voldoen. Daarom weten we nog niet hoe snel we de aanleg van padel banen kunnen realiseren. Maar dat we volgend jaar op de Heul kunnen padellen lijkt heel waarschijnlijk!

Vragen of opmerkingen over Padel kunnen naar: [email protected]

Vragen en antwoorden inzake padelbanen

Inmiddels zijn we weer een stap verder en gaan we op basis van de offertes van PadelTotaal en Padelbouw met PadelTotaal eerst verder praten om tot een intentie overeenkomst te komen.

Voorbehoud zal worden gemaakt mbt vergunning. De financiering ziet er goed uit met de laatste toezegging van de gemeente dat ze mogelijk 50% van de bouwsom wil subsidiëren.

Bedoeling is dat de vragen door het tennisbestuur wordt ingevuld en dan geven Marc en Bert de antwoorden.