Vechtstreektoernooi

Het Vechtstreek Toernooi is een invitatietoernooi voor de beste jeugd uit de Vechtstreek. Het toernooi vindt ieder jaar plaats in de laatste week van september, met de finaledag op zaterdag. De spelers worden uitgenodigd door hun vereniging om hen te vertegenwoordigen in de strijd om de Vechtstreek Cup, die gaat naar de best presterende club van de Vechtstreek. Het toernooi is een begrip en uitdaging voor alle jeugdige tennistalenten uit de regio.

Al 42 edities lang en na diverse aanpassingen blijft de kern iedereen aanspreken: in teamverband strijd leveren om uit te maken wie de beste en meest belovende jeugdafdeling heeft binnen de tennisverenigingen uit de Vechtstreek. Altijd uitdagend, altijd spannend, altijd mooie partijen, altijd trotse winnaars, maar ook altijd gezellig. Waar teamprestatie belangrijker is dan de persoonlijke winst, immers je verdient punten voor je vereniging en hoe verder dat je in het toernooi doordringt, hoe meer punten een overwinning oplevert. En het kan tot op de finaledag nog ontzettend spannend blijven. Recent hebben wij gemeend twee aanpassingen door te voeren na evaluatie met de deelnemende verenigingen: voor alle leeftijdscategorieën geldt dat de eerste ronde in poules gespeeld wordt in plaats van een direct afvalsysteem. Tevens dat naast de teamprestatie ook het persoonlijk resultaat meetelt voor de rating van de spelers. Daarmee hopen we het toernooi nog aantrekkelijker te maken voor de deelnemers. In de speelschema’s is plaats voor acht verenigingen die elk maximaal 20 spelers in 5 categorieën kunnen afvaardigen. Leeftijdscategorieën worden zoveel mogelijk ingedeeld op dezelfde dag en je kunt je verhinderingen opgeven, waar rekening mee wordt gehouden mits de schema’s dit toelaten.

In de laatste week van september gaat het weer los, start op dinsdag met op woensdag de poulewedstrijden voor de jonge jeugd (oranje), de vervolgpartijen op donderdag en vrijdag met de (halve) finales op de zaterdag. Aansluitend de prijsuitreiking en altijd een leuke en grote verloting als afsluiting. We hopen weer op veel inschrijvingen en veel spannende partijen.

Het Vechtstreek Toernooi Team,
Henk van der Lans
Jessica Coster
Harry Claessens

Het Vechtstreektoernooi is gespeeld, GEFELICITEERD
Abcouder Lawn Tennis Club 🏆!

Het was een uitdaging, deze 43ste(!) editie van het Vechtstreektoernooi - regen, regen en nog eens regen. Jammer genoeg kon het voor de Oranje-spelertjes hierdoor niet doorgaan; andere categorieën hebben tussen de buien door hun poulewedstrijden 'compact' gespeeld (de toernooiorganisatie heeft nóg spierpijn van het sponzen😬).
Gelukkig konden de finales vandaag weer in volledige sets worden afgerond, en dit keer hielp windkracht 5 ook een handje mee😉.

Lieve deelnemers van Tennisvereniging Luck Raeck, LTC Vleuten - De Meern, LTV Breukelen, Abcouder Lawn Tennis Club en Lawn Tennisclub Loenen, dank jullie wel voor jullie sportieve prestaties, mooie spel en spannende momenten voor ons, supporters.

Jessica, Henk en Harry, superveel dank voor jullie bezielende organisatie, de lekkere popcorn en de prachtige prijzen.
Graag tot volgend jaar!!!

Vragen?

Telefoon