Oefenpartijtjes Tennis Kids Rood

Sportpark De Heul (Baan 1, Baan 2)
12-7-2020 09:30 - 12-7-2020 12:00
Henk van der Lans, Pierre van Mierlo

In de zomermaanden organiseren we iedere zondag voor de jongste categorie spelertjes (5 tot 8 jaar) gezellige trainingsochtenden. We laten de kids heel losjes veel ‘partijtjes’ tegen elkaar spelen door hen daarbij veel te laten rouleren. Een vriendje of vriendinnetje is ook welkom.

Hoe werkt het

Bij Rood worden per tennisbaan vier kleine veldjes gemaakt door een extra net van baseline tot baseline neer te zetten. Daar hebben we graag een paar extra handen van ouders voor. De kids spelen dus dwars op de ligging van de tennisbaan. Lijkt ingewikkeld maar is het niet.

De kids worden in een even aantal teams verdeeld want per tennisbaan spelen twee teams tegen elkaar. De teams stellen zich in twee rijtjes achter de linker baseline op. De eerste vier kids van elk team mogen dan naar een veldje gaan aan hun kant. Daar gaan ze een partijtje spelen tegen degene die aan de andere kant van het mini-net staan. Alleen onderhands serveren.

Wie het eerste zeven punten heeft is de winnaar. Beide kids gaan dan terug naar hun team en de winnaar gooit een knijper of clicks in de emmer van zijn/haar team. Het vrijgevallen plekje worden door de eerstvolgende in de rij ingenomen voor een nieuw partijtje.

Na ongeveer een half uur worden de clicks geteld. Het team met de meeste knijpers krijgt applaus van het andere team en daarna applaus voor elkaar. Vervolgens husselen we de teams nog een keer door elkaar en laten hen nog een half uurtje spelen. Alles bij elkaar duurt het zo'n anderhalf uur.

Hulp nodig

Voor het opzetten van de netten en het afvinken van de aanmeldingen is er hulp nodig van een paar ouders. De ouders die willen helpen zie ik graag om 09:30 uur bij de wedstrijdtafel.

Aanvangstijd

• 09:30 Banen gereed maken
  • 09:45 Kids aanmelden op het terras
  • 10:00 Start
  • 11:30 Opruimen banen

• Leden: gratis
  • Niet-leden: €2,50 per keer

Aanmelden

Kom ook gezellig oefenen en stuur het aanmeldingsformulier in. Doe dat ook voor je vriendje of vriendinnetje. Vrije inloop is namelijk niet mogelijk.